* Acentamýz hiçbir tur için koltuk numarasý garantisi vermez
*Tur programýmýz sözleþmenin bir parçasýdýr. Ayrý düþünülemez, rehberimiz günün ve hava þartlarýna göre tur programýný uygulamak kaydýyla sýralamasýný deðiþtirebilir.Gerekli görmesi durumunda gece turu düzenlenebilir.
*Turlarýmýz Bandýrma ve Balýkesir Hareketli olup baþka þehirlerden gelen misafirlerimiz bu þehirlere gelmesi gerekmektedir.
*Acentamýz istediði zaman fiyatý güncellele hakkýna sahiptir. Ancak ödemesini yapan misafirlerimiz fiyat artýþýndan etkilenmez.
*Gezi araçlarýmýz misafir katýlým sayýsýna göre belirlenir.
*Çocuk indirimleri iki yetiþkin yanýnda ebeveynleri ile ayni odada 3. ve 4. kiþi olarak kalmalarý halinde uygulanýr. Tek bir çocuk için kullanýlýr. 0–6 yaþ çocuklarda otel konaklamasýnda yatak verilmeyebilir. Ulaþým araçlarýnda 2 yaþýný doldurmuþ çocuklar için koltuk zorunluluðu bulunduðundan, ücrete tabidir.
*Kayýt anýnda rezrvasyon bedelinin en az %35 i Günübirlik gezilerde gezi tarihine 5 gün konaklamalý ve yurtdýþý turlarda gezi tarihine 20 gün kala ödemenin tamamlanmasý gerekmektedir.
*Bu belgede yer alan bilgiler Kiþisel verileri koruma Kanunu kapsamýnda alýnmýþ olup,ilgili taraflara gerekli bilgilendirmeler yapýlmýþtýr.
*Geziye katýlan misafirlerimiz,Yurtdýþý,Kara,Hava,Deniz kapýlarýnda ilgili ülkenin kanun,kural,kaidelerine uymak zorundadýr.Giriþ yapýlacak ülke hiçbir sebep göstermeksizin artý ilave tedbir veya kural koyabilir ve hiçbir sebep göstermeksizin ülkeye giriþinize izin vermeyebilir.Pandemi koþullarý ile ilgili giriþ yapýlacak ülke ekstra tedbirler alabilir.Bu gibi durumlarda seyahat acentasý sorumlu ve kusurlu tutulamaz.Sorumluluk tamamen geziye katýlan misafire aittir.
YILCAN TURÝZM SEYAHAT ACENTASI YURT ÝÇÝ VE YURTDIÞI PAKET TUR SÖZLEÞMESÝ
I-ÖDEMELER
1) Kayýt anýnda rezervasyon bedelinin en az % 35’i , bakiyesinin ise gezinin baþlamasýndan en geç 20 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anýlan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleþtirilmemesi halinde yapýlan rezervasyon iptal edilir. Bu durumda gezi bedelinin % 35’i cayma tazminatý olarak tüketiciye fatura edilir. Ayrýca tur satýþýndan önce kaparo olarak kesin rezervasyon sýrasýnda alýnan bedel tura katýlým güvence tutarý olarak alýndýðýndan müþterinin ücretin geri kalan miktarýný ödememesi durumunda iadesi sözkonusu deðildir.
YILCAN TURÝZM ’un yurtdýþý gezilerine kayýt yapýlýrken toplam ücret kredi kartý ile vade farký uygulanarak taksitlendirilir yada peþin olarak tahsil edilir.
II- ÝPTAL – VAZGEÇME – DEÐÝÞÝKLÝKLER
1) YILCAN TURÝZM, tura katýlan kiþilerin yeterli sayýya ulaþmamalarýna baðlý olarak ve gerekli gördüðü durumlarda ilan ettiði veya kayýt aldýðý turlarý gezi baþlangýcýndan 7 gün öncesine kadar kýsmen veya tamamen iptal edebilir. Tüketici ücretin tamamýný iade alma hakkýna sahiptir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakký doðmaz.
2) Tüketicinin gezisinin baþlamasýna 30 gün kalaya kadar iptal etmesi durumunda ücretinin tamamý iade edilir ( kaparo alýnan turlarda kaparo tutarý hariç). Ancak uçak,tren ve gemi ile yapýlan turlarda biletler grup bileti olarak alýndýðýndan ilgili firmalarýn iptal ve deðiþiklik kurallarý aynen uygulanýr.
3) Tüketici, gezinin baþlamasýndan 30-15 gün önce rezervasyonunu herhangi bir sebep ile iptal- deðiþiklik talep edilmesi halinde gezi bedelinin % 35’ ini, 15 günden sonra ise gezi bedelinin tamamýný YILCAN TURÝZM ’a ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Uçak-tren ve gemi ulaþýmlarýnda ilgili firmalarýn iptal ve deðiþiklik kurallarý aynen uygulanýr.
4) Uçak, tren ve gemi baðlantýlý turlarda biletler alýndýktan sonraki iptallerde mazeret geçerli olmayýp uçak-tren ve gemi biletlerinin iadesi yapýlmaz.Uçak, tren yada gemi biletlerinde taþýyýcý firmalarýn iptal ve iade þartlarý geçerlidir.
5) Her ne sebeple olursa olsun, gezi ücretinin tamamýný saptanmýþ süre içerisinde yatýrmamýþ olan tüketiciler, rezervasyonlarýný iptal ettikleri takdirde dahi yukarýda belirtilen limitlere baðlý olarak ayný oranda ücretin kendilerinden tahsil edileceðini þimdiden kabul etmiþ sayýlýrlar.
6) Tarifeli uçuþlarda isim deðiþikliði kesinlikle yapýlamamaktadýr. Tüketicinin biletini kaybetmesi durumunda ilgili hava yolunun uyguladýðý cezayý ödemekle hükümlüdür.
7) Tüketicinin baþlangýcýný kaçýrdýðý geziye iþtirak edeceðini yazýlý olarak bildirmemesi durumunda, YILCAN TURÝZM tüketici adýna yapýlmýþ tüm rezervasyonlarý gezinin baþlangýcýndan 24 saat sonra iptal etme hakkýna sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir geri ödeme yapýlmaz.
III – GENEL HÜKÜMLER
1) YILCAN TURÝZM, gezi kapsamýndaki otel isimlerini, ulaþým araçlarýný, hareket saatlerini programda belirtilen standartlara baðlý kalmak koþuluyla tüketiciye bildirim yapýlmasý suretiyle deðiþtirme veya tüketiciyi baþka acenteye devretme hakkýna sahiptir. Kayýt esnasýnda verilen tur programlarý örnek programlardýr. Tur programlarýnda belirtilen ekstra turlarýn organize edileceði tarihler rehberlerin inisiyatifi ile deðiþtirilebilinir. Tüketici toplam gezi süresindeki gecelemenin kýsaltýlmamasý ve kalýnacak tesislerin sýnýf ve kategorilerinde deðiþiklik yapýlmamasý halinde gezi þartlarýnýn yerine getirilmiþ olduðunu kabul eder.
2) Charter uçuþlarý ile ilgili tüm düzenlemeler uluslararasý havacýlýk kurallarýna tabii olduðundan Varþova Konvansiyonu havayollarý ile bu uçuþlarda her türlü saat deðiþikliði yapýlabilinir. Hareket saati garanti edilemez. Taþýyýcý, biletlerde gösterilen duraklama yerlerini deðiþtirebilir. Veya duraklama yapmayabilir. Uçuþ saatleri 48 saat önce kesinleþtiðinden satýþ sýrasýnda belirtilen saatler muhtemel saatler olup, bu konulardaki deðiþiklikler nedeniyle YILCAN TURÝZM sorumlu tutulamaz. Bu sebeple yapýlacak iptal ve iade talepleri de kabul edilemez.
3) YILCAN TURÝZM ’dan vize iþlemlerini takip etmesi talep edildiði takdirde tüketicinin en az altý ay geçerli pasaportu olmasý ve ilgili Konsoloslu’ðun belirlemiþ olduðu evraklar ve süre çerçevesinde YILCAN TURÝZM’a baþvurmasý gerekmektedir. Vize iþlemlerinde YILCAN TURÝZM tüketici ile konsolosluk arasýnda aracý konumundadýr, alýnamamasýndan sorumlu deðildir. Vizenin Konsolosluk tarafýndan onaylanmamasý durumunda yukarýda belirtilmiþ iptal þartlarý geçerli olacaktýr.
4) Sözleþmede imzasý bulunmayan ancak sözleþmeye konu geziye katýlan tüketici (ler), kendi adlarýna kayýt yaptýrmakla görevlendirdikleri tüketici (ler)nin bu sözleþmeyi imzalamasý ile sözleþme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiþ sayýlýrlar. Bu geziye katýlan tüketiciler imzalamýþ olmasalar dahi taraflar arasýnda geçerli olacak bu sözleþme þartlarýný YILCAN TURÝZM Broþürü, YILCAN TURÝZM Ýnternet sitesi ve ilanlar nedeni ile öðrenmiþ geziye bu sözleþme þartlarýnda katýlmayý kabul etmiþlerdir. Bu nedenden dolayý tüketicinin turu iptal etme hakký yoktur.
5) Seyahat sigortasý hizmeti satýn alan veya seyahat sigortasý paketinin içinde bulunan tüketicilerin eksik veya ayýplý ifa, hasar, zarar ve kayýplarý ile ilgili teminatýn kapsamý bu hizmeti sunan sigorta firmasýnýn poliçesiyle belirlenmiþtir. Acente bu teminatlarýn içeriði, kapsamlarý ve uygulama þekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taþýmamaktadýr.
6) Tüketicinin baþladýðý turu, hizmetin kusurlu olduðundan bahisle terk etmesi halinde turu terk ettiðini acente yetkilisine ve konakladýðý otele sebepleri ile birlikte yazýlý olarak belirtmek zorundadýr. Aksi halde tüketici turu terk etmiþ sayýlýr ve hizmeti alýp kullanmýþ addedilir.
7) Tüketicinin þikayetçi olduðu hususlar hizmetlerin ifasý sýrasýnda yazýlý olarak acenteye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Tüketicinin þikayetçi olduðu halde hizmeti sonuna kadar kullanmasý þikayetçi olduðu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarýný ortadan kaldýrýr.
8) Tur bedeli ücreti tur kapsamýnda taahhüt edilen rehber ücretleri kapsamýndadýr. (Paket programda rehberlik dahil edilmiþ ise)
9) YILCAN TURÝZM geziye katýlan tüketicilerle, otel, taþýyýcý firmalar ve gezi ile ilgili diðer hizmetleri sunan her tür üçüncü þahýs ve tüzel kiþilikler nezdinde aracý konumda olup meydana gelecek deðiþiklikleri 24 saat içerisinde bildirmekle yükümlüdür. Bu nedenle kendisine müracaat ile geziye kayýt olan tüketicilerin, Seyahat acentesi ile taþýmayý üstlenen müesseseler arasýnda yapýlmýþ anlaþmalar hilafýna aracýlarýn programlarýnda gösterilen saatlerde hareket yerinde bulunmamasýndan, kara, hava ve deniz araçlarýnýn her türlü gecikmelerinden, arýzalanmalarýndan, sis, fýrtýna, tipi ve her türlü hava koþullarýndan yol engeli gibi sebeplerden yol güzergah ve rotalarýný deðiþtirmelerinden, grev,terör,savaþ, savaþ ihtimali veya bunlara benzer mücbir sebeplerden ulaþým aracýný kullananýn kendi hatasýndan veya üçüncü kiþilerin þahsi kusurlarýndan veya öngörülmez teknik hususlardan kaynaklanan her türlü aksaklýklarýn, maddi, manevi hasarlý kazalardan, konaklama tesislerinin eksik veya hatalý hizmetlerinden, Seyahat Acentesi’nin iþleten sýfatý olmamasý nedeni ile mevcut sorumluluðu bulunmadýðýný asli faili gibi doðrudan doðruya sorumlu olmayacak mütesaviyyen borçlu olacaktýr. Tüketici bu gibi aksaklýk veya kaza durumlarýnda öncelikle maddi ve manevi taleplerini asli faillerden talep ve tahsile gidecek, alacaðýný asli failden tamamen alamadýðý durumlarda kusursuz sorumluluk ilkesi nedeni ile Seyahat Acentesine müracaat edebilecektir.
10) Uçak-Tren-Gemi ile yapýlan yolculuklarda bu taþýma araçlarýna gelen zamlar ilan edilen gezi ücretlerine ayný oranda ilave edilir.
11) YILCAN TURÝZM konaklama tesislerinde oda seçimi konusunda tüketicinin taleplerini ilgili tesise iletir; ancak talebin yerine geleceði konusunda garanti veremez. Otele varýþ günü odalar saat 14:00’den önce tüketicilere teslim edilmez. Otelden ayrýlýþ günü tüketicilerin en geç 10:00’a kadar odalarýný boþaltmalarý gerekir.
12) Satýþlarýmýz nakit veya bankalarýn kredi kartlarý ile peþin ve / veya bankalarýn taksit yapan kredi kartlarý ile taksitli olarak yapýlmaktadýr. Kredi kartý ile satýþlarda ödeme yapýlmamasý halinde tüketici, kredi kartý sözleþmesi imzalanan bankasý ile muhatap olup, bankanýn uygulayacaðý faiz oranlarý geçerlidir. Bu nedenle YILCAN TURÝZM muhatap deðildir.
13) Paket tur sözleþmesi yönetmeliðinin 6. maddesine göre sözleþmede öngörülen fiyat ve koþullar deðiþtirilemez. Ancak liman, havaalanýna iniþ vergileri gibi hariç vergi ve ücretler de döviz kurlarýndan kaynaklanan fiyat deðiþikliklerinde bu hüküm uygulanmaz. Ancak paket turdan önce yukarýda verilen nedenlerle meydana gelen fiyat artýþý tüketiciye bildirilir. Bu durumda yönetmeliðin ayný maddesine göre tüketici herhangi bir tazminat ödemeden sözleþmeden dönme hakkýna sahiptir.
14) Tüketicinin satýn almýþ olduðu tur programýndaki gezinin baþlamasýndan sonra meydana gelen deðiþikliklerden YILCAN TURÝZM sorumludur. YILCAN TURÝZM , tüketici aleyhine ve zarar gördüðü aþikar deðiþiklikleri, gezi sýrasýnda veya gezi sonrasýnda tazminatýn hesaplanmasý TÜRSAB Çizelgesi hükümleri (TÜRSAB TURÝZM TÜKETÝCÝLERÝ TALEPLERÝNÝ DEÐERLENDÝRME ÇÝZELGESÝ ) uyarýnca tüketiciye bedel veya hizmet iadesi þeklinde tazmin edebileceði gibi, ayný zamanda, fiyata dahil olmayan ve gezi esnasýnda tüketiciye verilen ek hizmetler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetlerinin tüketici tarafýndan alýnýp kullanýlmýþ veya tüketilmiþ olmasý tüketicinin bedel iadesi ve tazminat haklarýný ortadan kaldýrýr.
15) Tura katýlan tüketicinin; her türlü gezide, 50cm x 70 cm ebatlarýndan büyük olmamak kaydý ile 1 valiz, uçaklý seyahatlerde ise 15 kg. bagaj götürme ve getirme hakký vardýr. Valizlerin ve içindeki eþyalarýn her türlü sorumluluðu sahiplerine aittir.
16) Kokan, akan, yanýcý veya patlayýcý vasýflarý olan veya rahatsýzlýk veren eþyalarý ile kesici, delici ve ateþli silahlar ve her çeþit hayvan, YILCAN TURÝZM ’un ayrýca ve açýkça ve yazýlý izni olmaksýzýn taþýt araçlarýna ve konaklanacak tesislere alýnmazlar.
17) Bu sözleþmede yazýlý olmayan hususlardan 1618 SY, 4077 SY, 4288 SY, 2634 SY, IATA, IHA, UFTAA Konvansiyon hükümleri, Sivil Havacýlýk Kanunu, BK, TTK, Türkiye’nin dahil olduðu Uluslararasý sözleþmeler ve bunlara baðlý olarak çýkartýlmýþ tüzük, yönetmelik, genelge ve tebliðler ile Uluslar arasý kabul gören Frankfurter Tabelle’nin Türkiye’deki tatbik bulunan TÜRSAB Çizelgesi hükümleri tatbik olunacaktýr.
18) Sözleþmeden doðacak uyuþmazlýklarda TÜRSAB Tahkim Kurulu yetkili olup, kurulun usulleri geçerlidir.
19) Tüketici sözleþmede beyan ettiði isimlerin ( pasaporttaki yazýlýþ þekli ile ) doðruluðundan sorumludur. Sözleþmenin tüketicide kalan kopyasý ile YILCAN TURÝZM ’da kalan kopyasý arasýnda fark olursa YILCAN TURÝZM ’da kalan kopya ile YILCAN TURÝZM ’un kayýtlarý esas alýnýr.
20) Taraflar arasýnda iki nüsha olarak tanzim edilmiþ bulunan iþ bu paket tur sözleþmesi taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalý olarak tanzim edilmiþ, okunmuþ, kontrol edilerek kabul edilmiþtir. Taraflar karþýlýklý kabul ettikleri, taahhüt ve edimlerini birlikte imza altýna alarak kabul ve teyit etmiþlerdir. Seyahate katýlacak olan ve bu sözleþmede adlarý yazýlý tüketiciler adýna iþbu paket tur sözleþmesini kabul eden ve taraf adýna vekaleten imzalamýþ olduðu kiþilere karþý tüm hukuki sorumluluðun kendisine ait olduðunu ayrýca kabul ve taahhüt etmiþtir.
Turumuzu satýn alan misafirlerimiz bu sözleþmeyi kabul etmiþ sayýlýr.
Gizlilik
YILCAN TURÝZM Gizlilik Beyaný
Kullanýcýlarýmýza ait tüm bilgilerin korunmasý þirketimiz için önemli ve hassas bir konudur. Bu gizlilik beyaný, Yýlcan Turizm’i ziyaret ettiðinizde tüm kullanýcý ve ziyaretçi bilgilerinin gizliliði hakkýnda beyanlarý içermektedir.
Kiþisel Bilgilerinizin Toplanmasý
Ad, soyad, e-posta adresi ve posta adresi gibi kiþisel bilgileri, üyelik, e-bülten üyeliði, ürün satýn alma gibi nedenlerden dolayý sitemize kayýt ettirmediðiniz sürece Yýlcan Turizm bu bilgileri ziyaretiniz sýrasýnda toplamaz.
Kiþisel Bilgilerinizin Kullanýmý
Kiþisel bilgiler, sadece Yýlcan Turizm’i kullanabilme amacý doðrultusunda ya da Yýlcan Turizm olarak sizinle iletiþime geçilmesi amacý ile kullanýlýr. Türkiye Cumhuriyeti yasalarý tarafýndan mecbur tutulan durumlar hariç, kiþisel bilgiler üçüncü þahýslar ile izniniz olmadan kesinlikle paylaþýlmaz.
Seçme Özgürlüðü
Yýlcan Turizm’e vermiþ olduðunuz kiþisel bilgilerin kontrolü tamamen size aittir. Dilediðiniz takdirde kiþisel bilgilerinizi güncelleyebilir, e-bülten üyeliðinizi veya site üyeliðinizi iptal edebilirsiniz. iletisim@yilcanturizm.com.tr adresine e-posta göndererek isteklerinizi iletebilirsiniz.
Kiþisel Olmayan Bilgiler
Yýlcan Turizm’in internet sitesini gezerken sizlere daha iyi hizmet verebilmemiz için kiþisel olmayan verileriniz (kullanýlan internet tarayýcýsý, ziyaret sayýsý, sitede harcanan ortalama süre, görüntülenen sayfalar) otomatik olarak kaydedilir. Bu bilgiler baþka bir iþleme tabi tutulmaz ve üçüncü þahýslarla paylaþýlmaz.
ÝÞCAN MOBÝLYA LTD.ÞTÝ (YILCAN TURÝZM ) KÝÞÝSEL VERÝLERÝN KORUNMASI POLÝTÝKASI
Kiþisel verilerin korunmasý, Ýþcan Mobilya Ltd Þti /Yýlcan Turizm Seyahat Acentasý (“Kanun” veya “Þirket”) için önem arz etmekte olup, bu hususta yürürlükte bulunan tüm mevzuata uygun davranmak için azami gayret göstermektedir. Ýþcan mobilya Ltd.Þti 6698 sayýlý Kiþisel Verilerin Korunmasý Kanunu (KVKK) gereðince uluslararasý standartlarda bir veri koruma ve iþleme politikasý uygulamaktadýr.
6698 Sayýlý Kiþisel Verilerin Korunmasý Kanunu’nun 10. maddesi kapsamýnda, Ýþcan Mobilya Ltd.Þti. kendi iþ ve çalýþmalarý özelinde, bizzat “veri sorumlusu” sýfatýyla, “aydýnlatma yükümlülüðü” nün yerine getirilmesi amacýyla Kiþisel Verilerin Korunmasý Politikasýndaki (Politika) bilgi ve ilkeler Ýþcan Mobilya Ltd.Þti . için geçerlidir. Þirketimiz, Kiþisel Verilerin korunmasý hakkýndaki uygulamalarýmýz ve yasal düzenlemeler hakkýnda güncel bilgiler sunmak amacýyla Politikada deðiþiklikler yapma hakkýný saklý tutmaktadýr. Politikada yapýlan deðiþikliklerin esaslý deðiþiklikler olmasý halinde Veri Sahipleri çeþitli kanallar aracýlýðýyla bilgilendirilecektir.
1-GENEL BÝLGÝLENDÝRME
Ýþcan Mobilya Ltd.Þti kiþisel verilerinizi, mevzuat tarafýndan öngörülen sýnýrlar dâhilinde, aþaðýdaki þekilde iþlemektedir.
1.1.Kiþisel Verilerin Toplanma Yöntemi:
Ýþlenen kiþisel veriler, ürün ve hizmetlerimizin türü ve niteliðine göre deðiþebilmektedir. Kiþisel verilerinizi otomatik ya da otomatik olmayan yöntemlerle, ofislerimiz, çaðrý merkezimiz, internet sitemiz, sosyal medya mecralarýmýz, iþ iliþkisi içerisinde olduðumuz þube ve bayiler ve benzeri vasýtalarla sözlü, yazýlý ya da elektronik olarak toplayabilmekteyiz.
Tarafýmýza ait ürün ve hizmetlerden yararlandýðýnýz müddetçe kiþisel verileriniz iþlenebilecek ve verilerinizin doðruluðunu ve güncelliðini saðlamak amacýyla gerektiðinde güncellenebilecektir. Ayrýca, ürün ve hizmetlerimizden yararlanmak amacýyla, Þirket ofis binalarýný, þubelerini, bayilerini, maðaza ve merkezlerini fiziken ziyaret ettiðinizde veya çaðrý merkezlerini kullandýðýnýzda, internet sayfalarý ve/veya sair sosyal ve dijital mecralarý ziyaret ettiðinizde veya Þirketimizin düzenlediði etkinlik, seminer, organizasyon, eðitim gibi faaliyetlere katýldýðýnýzda da kiþisel verileriniz iþlenebilecektir.
CCTV (Kapalý Devre Kamera Sistemi) Kullanýmý
Þirketimiz yerleþkelerin kapalý devre kamera sistemi aracýlýðýyla 5188 sayýlý Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun ve ilgili mevzuata uygun olarak görsel ve iþitsel verileriniz elde edilebilecek ve yalnýzca aþaðýda sayýlan amaçlar için gerekli süre boyunca saklanabilecektir. Kapalý devre kamera sistemi kullanýmý ile anti sosyal davranýþlarýn ve suç teþkil eden davranýþlarýn önlenmesi ve takip edilmesi, Þirketimiz yerleþkelerinin ve Þirketimiz yerleþkelerinde yer alan araç ve gereçlerinin güvenliðinin tesisi, Þirketimiz yerleþkelerini ziyaret eden ziyaretçilerin ve çalýþanlarýn saðlýðýnýn ve güvenliðinin korunmasý, Verimliliðinin arttýrýlmasý, Ýþletmemizin, misafirlerimizin ve diðer kiþilerin güvenliðinin saðlanmasý, Sunulan hizmetin kalitesinin arttýrýlmasý, Ýþletmemiz ile iþ iliþkisi içerisinde olan kiþilerin hukuki, ticari, teknik güvenliðinin saðlanmasý, Ýþ iliþkisinin ispatlanmasý, iþ saðlýðý ve güvenliði esaslarýnýn uygulanabilmesi, Kanunlardan doðan yükümlülüklerin yerine getirilmesi, Çalýþma koþullarýnýn belirlenmesi amaçlanmaktadýr. Kapalý devre kamera sistemi aracýlýðýyla elde edilen
verilerinizin güvenliðinin saðlanmasý için gerekli her türlü teknik ve idari önlem ise Þirketimiz tarafýndan alýnmaktadýr. Kamera ile izleme faaliyeti, Anayasa, KVKK, Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun ve diðer ilgili mevzuatlara uygun olarak yapýlmakta ve söz konusu dijital kayýtlara yalnýzca belirli sayýda yetkilendirilmiþ olan Sistem Odasý Görevlisi, Genel Müdür ve Güvenlik Müdürü tarafýndan eriþilebilmekte olup, bu konuda azami özen gösterilmektedir. Ýþletmemizde kayýtlara eriþimi olan sýnýrlý sayýda kiþi gizlilik taahhütnamesi ile eriþtiði verilerin gizliliðini koruyacaðýný beyan etmektedir.
Ayrýca iþletmemiz Kanunun 4.maddesine uygun olarak, kiþisel verileri iþlendikleri amaçla baðlantýlý, sýnýrlý ve ölçülü bir biçimde iþlemektedir. Ýþletmemiz tarafýndan video kamera ile izleme faaliyetinin sürdürülmesindeki amaç iþbu Politikada sayýlan amaçlarla sýnýrlýdýr.
Kiþinin mahremiyetini güvenlik amaçlarýný aþan þekilde müdahale sonucu doðurabilecek alanlar izlemeye tabi tutulmamaktadýr. Kanun’un 10. maddesine uygun olarak, kamera ile izleme yapýldýðý bilgisi, tüm çalýþan ve ziyaretçilere duyurulmakta ve kiþisel veri sahipleri birden fazla yöntem ile aydýnlatýlmaktadýr. Bildirim yazýlarý izleme yapýlan alanlarýn giriþlerine asýlmaktadýr.
1.2.Kiþisel Verilerin Ýþlenme Amaçlarý ve Usul:
Elde edilen Kiþisel Verileriniz, Þirketimiz tarafýndan Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen Kiþisel Veri Ýþleme þartlarý kapsamýnda ve;
1.2.1.Þirkete özel ticari faaliyetlerin kurgulanmasý, koordine edilmesi, geliþtirilmesi, icrasý, iþ geliþtirmeye yönelik faaliyetlerin planlanmasý ve icrasý kapsamýnda;
• Hukuken gerekli iþlemlerin/kayýtlarýn bildirimlerin gerçekleþtirilmesi, yükümlülüklerin ifasý, resmi kurumlarla iletiþim, yetkili kurumlara bilgi verilmesi
• Sözleþmelerin kurulmasý, ifasý ve müþterilerle iliþkilerin yürütülmesi, yönetilmesi, planlanmasý ve icrasý ile sözleþme sonrasý hizmetlerin gerçekleþtirilmesi,
• Dýþarýdan hizmet/danýþmanlýk vb. alýmýna yönelik faaliyetlerin takibi, planlanmasý ve icrasý
• Finans ve muhasebeye yönelik faaliyetlerin planlanmasý, takibi ve icrasý
• Stratejik planlama faaliyetlerinin icrasý
• Biliþim teknolojileri ve veri güvenliði faaliyetlerinin planlanmasý ve icrasý
• Kontrol, veri yönetimi, analiz, sosyal amaçlý aktivite, süreç geliþtirme ve benzeri faaliyetlere yönelik çalýþmalar ile ilgili raporlamalarýn gerçekleþtirilmesi
• Kriz ve acil durum yönetimine yönelik faaliyetlerin planlanmasý ve icrasý
• Þirketin fiziki/elektronik güvenliðine yönelik çalýþmalarýn planlanmasý ve icrasý
• Acentelik baþvurusu ve acentelik sözleþmeleri kapsamýnda ilgili süreçlerin yürütülmesi,
• Poliçe teklifi oluþturulmasý, poliçelerin düzenlenmesi, poliçe yenileme tekliflerinin sunulmasý ve poliçe iptal iþlemlerinin gerçekleþtirilmesi,
• Sigorta tazminatlarýnýn hesaplanmasý, sigortalý veya lehtara ödenmesi ve rücu takibinin gerçekleþtirilebilmesi,
• Muallak hasar dosyalarýnýn takibi,
• Prim ödemelerinin tahsilatýna iliþkin iþlemlerin yapýlmasý,
• Hasar dosyasýnýn hazýrlanmasý ve hasar sonucu ödeme mutabakatý yapýlmasý,
• Eksper ve ekspertiz raporlarýnýn oluþturulup, eksper performans takibinin yapýlmasý,
• Reasürans süreçlerinin yürütülmesi,
• Koasürans süreçlerinin yürütülmesi,
• Sigorta þirketleri ve üçüncü kiþilere rücu taleplerinin yapýlmasý ve bu taleplerin takibi,
• Sigorta þirketleri ve üçüncü kiþiler tarafýndan iletilen rücu taleplerinin deðerlendirilmesi ve cevaplandýrýlmasý,
• Ziyaretçi kayýtlarýnýn oluþturulmasý ve takibi,
• Faaliyetlerin Ýþcan Mobilya Ltd.Þti Sigorta prosedürleri ve ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesinin saðlanmasý için gerekli iç denetim faaliyetlerinin planlanmasý ve yürütülmesi,
• Þirketimizin iþletme faaliyetlerinin, iþ iliþkilerimizin ve insan kaynaklarý süreçlerinin yürütülebilmesi,
• Þirketler hukukundan doðan süreçlerin gerçekleþtirilmesi,
• Sigortacýlýk Mevzuatý uyarýnca risk deðerlendirme süreçlerinin yönetilmesi.
• Oda rezervasyon iþlemlerini gerçekleþtirmek
• Kalite geliþtirme aktivitelerinin saðlanmasý,
• Risk yönetiminin saðlanmasý,
• Misafir iliþkilerinin yönetilmesinin saðlanmasý,
• Ticari iþ ve stratejilerin belirlenmesi ve uygulanmasý,
• Pazarlama ve satýþ iþlemlerinin gerçekleþtirilmesi,
• Rutin denetimlerin gerçekleþtirilmesi,
• Finansal kaynaklý iþlemlerin yürütülmesi ve denetimi,
• Bilgi güvenliði süreçlerinin planlanmasý denetimi ve icrasý,
• Çalýþanlardan kaynaklanabilecek suiistimal ve yetkisiz iþlemlerin engellenebilmesi,
1.2.2.Marka bilinilirliðini artýrmak kapsamýnda;
• Kurum, kurum faaliyetleri ve marka hakkýndaki algý düzeyini artýrmaya yönelik aksiyonlarýn planlanmasý ve icrasý
• Organizasyon, toplantý, davet ve etkinliklerin planlanmasý, yönetimi ve icrasý
1.2.3.Talep ve þikayet yönetimi ile satýþ sonrasý süreçlerin kurgulanmasý ve/veya icrasý kapsamýnda;
• Talep ve þikayetlerin alýnmasý, deðerlendirilmesi ve sonuçlandýrýlmasýna yönelik talep ve þikayet yönetimi faaliyetlerin planlanmasý ve icrasý
• Sözleþme iliþkisi içerisine girmeye veya sözleþme yenilemeye yönelik operasyon, araþtýrma, analiz, raporlama faaliyetlerinin gerçekleþtirilmesi
• Sözleþmesel iliþkiden doðan yükümlülüklerin yerine getirilmesine yönelik iþlem ve faaliyetlerin gerçekleþtirilmesi ve takibi
1.2.4.Kurumsal iliþkilerinin planlanmasý, icrasý ve yönetilmesi;
• Tedarikçi/ /iþ ortaðý ile iliþkilerin yönetimi, geliþtirilmesi, planlanmasý ve icrasý
• Araç kiralama sözleþmelerinin kurulmasý ve ifasýna yönelik faaliyetlerin ve gerekliliklerin yerine getirilmesi
• Kurumsal yönetim ve iletiþim faaliyetlerin kurgulanmasý ve icrasý
• Þirket dýþý eðitim/ burs verme/ destek verme gibi faaliyetlerin planlanmasý ve icrasý
1.2.5.Þirket'in ve Þirket'le iþ iliþkisi içerisinde olan ilgili kiþilerin hukuki, teknik ve ticari-iþ güvenliðinin temin edilmesi kapsamýnda;
• Yetkili kurum ve kuruluþlara hukuki yükümlülük nedeniyle bilgi verilmesi ve/veya denetime iliþkin faaliyet ve yükümlülüklerin ifasý
• Þirket ve yerleþkelerinin ve þirketin iliþki içerisinde olduðu taraflarýn fiziki ve/veya elektronik ortamlarýnýn güvenliðinin temini
• Organizasyon ve etkinliklere katýlan kiþilerin kayýtlarýnýn tutulmasý
• Þirketin iþ iliþkisi içerisinde olduðu taraflara iliþkin kayýtlarýn tutulmasý, ticari güvenliðe yönelik çalýþmalarýn organize edilmesi, icrasý ve denetimi
• Verilerin doðru ve güncel olarak tutulmasýný saðlanmasýna yönelik faaliyetlerin yerine getirilmesi
• Ýþ Saðlýðý ve/veya güvenliði süreçlerinin planlanmasý ve/veya icrasý
• Þirkete giriþ-çýkýþ yapan her türlü ziyaretçiye iliþkin çalýþmalarýn hukuka uygun þekilde planlanmasý ve icrasý gibi amaçlar dahilinde iþlenebilecektir.
1.3.Kiþisel Verilerin Ýþlenmesi:
a.Kiþisel Veri Sahibinin Açýk Rýzasýnýn Bulunmasý
Kiþisel verilerin iþlenme þartlarýndan biri veri sahibinin açýk rýzasýdýr. Kiþisel veri sahibinin açýk rýzasý belirli bir konuya iliþkin, bilgilendirilmeye dayalý olarak ve özgür iradeyle açýklanmalýdýr. Veri, sahibinin açýk rýzasý kapsamýnda ve açýk rýzada belirtilen amaçlarla iþlenir. Kural olarak, aþaðýdaki diðer þartlarýn varlýðý halinde veri sahibinin ayrýca açýk rýzasýnýn alýnmasýna gerek bulunmamaktadýr.
b.Kanunlarda Açýkça Öngörülmesi
Kanunda açýkça öngörülmesi halinde, veri sahibinin kiþisel verileri, hukuka uygun olarak iþlenir. Kanunlarda veri iþlemeye izin verilen hallerde, ilgili kanunda yer alan sebep ve veri kategorileri ile sýnýrlý olarak veri iþlenir.
c.Fiili Ýmkânsýzlýk Sebebiyle Ýlgilinin Açýk Rýzasýnýn Alýnamamasý
Fiili imkânsýzlýk nedeniyle rýzasýný açýklayamayacak durumda olan veya rýzasýna geçerlilik tanýnamayacak olan kiþinin kendisinin ya da baþka bir kiþinin hayatý veya beden bütünlüðünü korumak için kiþisel verisinin iþlenmesinin zorunlu olmasý halinde veri sahibinin kiþisel verileri iþlenebilir.
d.Sözleþmenin Kurulmasý veya Ýfasýyla Doðrudan Ýlgi Olmasý
Bir sözleþmenin kurulmasý veya ifasýyla doðrudan doðruya ilgili olmasý kaydýyla, sözleþmenin taraflarýna ait kiþisel verilerin iþlenmesinin gerekli olmasý halinde (sözleþmenin kurulmasý veya ifasýna dayalý olarak verisi iþlenecek kiþinin sözleþmenin taraflarýndan birisi olmasý koþuluyla) kiþisel veriler iþlenebilir.
e.Hukuki Yükümlülüðün Yerine Getirmesi
Þirketimizin hukuki yükümlülüklerini yerine getirmesi için veri iþlemenin zorunlu olmasý halinde, veri sahibinin kiþisel verileri iþlenebilir.
f.Kiþisel Veri Sahibinin Kiþisel Verisini Alenileþtirmesi
Veri sahibinin kiþisel verisinin, kendisi tarafýndan alenileþtirilmiþ olmasý halinde, alenileþtirme amacý ile sýnýrlý olarak, ilgili kiþisel veriler iþlenebilir.
g.Bir Hakkýn Tesisi veya Korunmasý için Veri Ýþlemenin Zorunlu Olmasý
Bir hakkýn tesisi, kullanýlmasý veya korunmasý için veri iþlemenin zorunlu olmasý halinde veri sahibinin kiþisel verileri iþlenebilecektir.
h.Meþru Menfaatler Nedeniyle Veri Ýþlemenin Zorunlu Olmasý
Kiþisel veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydýyla Þirketimizin meþru menfaatleri için veri iþlemenin zorunlu olmasý halinde veri sahibinin kiþisel verileri iþlenebilir.
1.4.Özel Nitelikli Kiþisel Verilerin Korunmasý
Özel nitelikli kiþisel veriler Þirketimiz tarafýndan, iþbu Politika’da belirtilen ilkelere uygun olarak ve Kurul’un belirleyeceði yöntemler de dahil olmak üzere gerekli her türlü idari ve teknik tedbirler alýnarak ve aþaðýdaki þartlarýn varlýðý halinde iþlenmektedir:
a.Saðlýk ve cinsel hayat dýþýndaki özel nitelikli kiþisel veriler, kanunlarda açýkça öngörülmesi diðer bir ifade ile ilgili faaliyetin tabi olduðu kanunda kiþisel verilerin iþlenmesine iliþkin açýkça bir hüküm olmasý halinde veri sahibinin açýk rýzasý aranmaksýzýn iþlenebilecektir. Aksi durumda söz konusu özel nitelikli kiþisel verilerin iþlenebilmesi için veri sahibinin açýk rýzasý alýnacaktýr.
b.Saðlýk ve cinsel hayata iliþkin özel nitelikli kiþisel veriler, kamu saðlýðýnýn korunmasý, koruyucu hekimlik, týbbi teþhis, tedavi ve bakým hizmetlerinin yürütülmesi, saðlýk hizmetleri ile finansmanýnýn planlanmasý ve yönetimi amacýyla, sýr saklama yükümlülüðü altýnda bulunan kiþiler veya yetkili kurum ve kuruluþlar tarafýndan açýk rýza aranmaksýzýn iþlenebilecektir. Aksi durumda söz konusu özel nitelikli kiþisel verilerin iþlenebilmesi için veri sahibinin açýk rýzasý alýnacaktýr.
1.5.Kiþisel Verilerin Güvenliði
Þirketimiz, KVK Kanunu Madde 12’ye uygun olarak, kiþisel verilerin hukuka aykýrý olarak iþlenmesini önlemek, bu verilere hukuka aykýrý eriþimleri engellemek, bunlarýn muhafazasýný saðlamak amacýyla uygun gerekli güvenlik düzeyini saðlamaya yönelik ve idari tedbirleri almakta, denetimleri yapmakta/yaptýrmakta ve kiþisel verilerin üçüncü kiþilerce hukuka aykýrý olarak iþlenmesine engel olmaktadýr.
1.6.Kiþisel Verilerin Aktarýlmasý
Kiþisel veri sahibinin açýk rýzasý olmasa dahi aþaðýda belirtilen þartlardan bir ya da birkaçýnýn mevcut olmasý halinde Þirketimiz tarafýndan gerekli özen gösterilerek ve Kurul tarafýndan öngörülen yöntemler de dahil gerekli tüm güvenlik önlemleri alýnarak kiþisel veriler, yurt içinde veya yurt dýþýnda iþ birliði içinde olduðumuz ve dýþarýdan hizmet ya da destek aldýðýmýz tedarikçilerimiz ve iþ ortaklarýmýz; kanunen yetkili kamu kurumlarý ile özel kiþilerle yetkileri kapsamýnda aktarýlabilecektir.
• Kiþisel verilerin aktarýlmasýna iliþkin ilgili faaliyetlerin kanunlarda açýkça öngörülmesi,
• Kiþisel verilerin Þirket tarafýndan aktarýlmasýnýn bir sözleþmenin kurulmasý veya ifasýyla doðrudan doðruya ilgili ve gerekli olmasý,
• Kiþisel verilerin aktarýlmasýnýn Þirketimizin hukuki yükümlülüðünü yerine getirebilmesi için zorunlu olmasý,
• Kiþisel verilerin veri sahibi tarafýndan alenileþtirilmiþ olmasý þartýyla, alenileþtirme amacýyla sýnýrlý bir þekilde Þirketimiz tarafýndan aktarýlmasý,
• Kiþisel verilerin Þirket tarafýndan aktarýlmasýnýn Þirket’in veya veri sahibinin veya üçüncü kiþilerin haklarýnýn tesisi, kullanýlmasý veya korunmasý için zorunlu olmasý,
• Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydýyla Þirket meþru menfaatleri için kiþisel veri aktarýmý faaliyetinde bulunulmasýnýn zorunlu olmasý,
• Fiili imkansýzlýk nedeniyle rýzasýný açýklayamayacak durumda bulunan veya rýzasýna hukuki geçerlilik tanýnmayan kiþinin kendisinin ya da bir baþkasýnýn hayatý veya beden bütünlüðünü korumasý için zorunlu olmasý.
Yukarýdakilere ek olarak kiþisel veriler, Kurul tarafýndan yeterli korumaya sahip olduðu ilan edilen yabancý ülkelere (“Yeterli Korumaya Sahip Yabancý Ülke”) yukarýdaki þartlardan herhangi birinin varlýðý halinde aktarýlabilecektir. Yeterli korumanýn bulunmamasý durumunda ise mevzuatta öngörülen veri aktarým þartlarý doðrultusunda Türkiye’deki ve ilgili yabancý ülkedeki veri sorumlularýnýn yeterli bir korumayý yazýlý olarak taahhüt ettiði ve Kiþisel Verileri Koruma Kurulu’nun izninin bulunduðu yabancý ülkelere (“Yeterli Korumayý Taahhüt Eden Veri Sorumlusunun Bulunduðu Yabancý Ülke”) aktarýlabilecektir.
Kanun’un 8. ve 9. maddesinde yer alan veri iþleme þartlarýna uygun hareket etmek kaydýyla kiþisel verileriniz ayrýca;
• Þirket iþ ortaklarýna (Ýþ ortaklýðýnýn kurulma amaçlarýnýn yerine getirilmesini temin etmek amacýyla),
• Þirket tedarikçilerine, (tedarikçiden dýþ kaynaklý olarak temin ettiði ve þirketin ticari faaliyetlerini yerine getirmek için gerekli hizmetlerin þirketimize sunulmasýný saðlamak amacýyla)
• Kanunen yetkili kamu kurum ve kuruluþlarýna,(Ýlgili kamu kurum ve kuruluþlarýnýn hukuki yetkisi dahilinde talep ettiði amaçla sýnýrlý olarak )
• Kanunen yetkili özel hukuk kiþilerine,(Ýlgili özel hukuk kiþilerinin hukuki yetkisi dahilinde talep ettiði amaçla sýnýrlý olarak )
• Ýþ birliði içerisinde olduðumuz bankalara,
• Dýþarýdan destek alýnan hukuk bürolarý, mahkeme ve diðer resmi-adli merciler ile paylaþýlmaktadýr.
1.7.Kiþisel Veri Sahibinin Haklarý
Kiþisel veri sahipleri KVKK m.11 uyarýnca aþaðýda yer alan haklara sahiptirler:
a) Kiþisel veri iþlenip iþlenmediðini öðrenme,
b) Kiþisel verileri iþlenmiþse buna iliþkin bilgi talep etme,
c) Kiþisel verilerin iþlenme amacýný ve bunlarýn amacýna uygun kullanýlýp kullanýlmadýðýný öðrenme, ç) Yurt içinde veya yurt dýþýnda kiþisel verilerin aktarýldýðý üçüncü kiþileri bilme,
d) Kiþisel verilerin eksik veya yanlýþ iþlenmiþ olmasý hâlinde bunlarýn düzeltilmesini isteme,
e) Kiþisel verilerin eksik veya yanlýþ iþlenmiþ olmasý hâlinde bunlarýn düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapýlan iþlemin kiþisel verilerin aktarýldýðý üçüncü kiþilere bildirilmesini isteme,
f) KVKK ve ilgili diðer kanun hükümlerine uygun olarak iþlenmiþ olmasýna raðmen, iþlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkmasý hâlinde kiþisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapýlan iþlemin kiþisel verilerin aktarýldýðý üçüncü kiþilere bildirilmesini isteme,
g) Ýþlenen verilerin münhasýran otomatik sistemler vasýtasýyla analiz edilmesi suretiyle kiþinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çýkmasýna itiraz etme,
ð) Kiþisel verilerin kanuna aykýrý olarak iþlenmesi sebebiyle zarara uðramasý hâlinde zararýn giderilmesini talep etme.
Paylaþtýðýnýz bilgilerin/verilerin doðru olmasý ve güncel bir þekilde muhafaza edilmesi, KVKK anlamýnda veri üzerinde sahip olunan haklarýn kullanabilmesi ve ilgili diðer mevzuat açýsýndan önemli olup, yanlýþ bilgi verilmesinden doðacak sorumluluklar tamamen veri sahibine aittir. Kiþisel veri sahipleri, iþbu maddede sayýlan haklarýna iliþkin taleplerini Kurul’un belirlemiþ olduðu yöntemlerle Þirketimize iletebileceklerdir. Bu doðrultuda www.yilcanturizm.com.tr adresinden ulaþýlabilecek “Veri Sahibi Baþvuru Formu”ndan yararlanabileceklerdir.
2- TEMEL ÝLKELER
Þirketimiz kiþisel verilerin korunmasý ve iþlenmesiyle ilgili olarak mevzuatta yer verilen genel ilkeler ile þartlarý karþýlar ve kiþisel verilerin Anayasa’ya ve KVKK’ ya uygun olarak iþlenmesini saðlamak amacýyla aþaðýda sýralanan ilkelere uygun hareket eder.
2.1.Kiþisel Veri Ýþleme Faaliyetlerinin Hukuka Ve Dürüstlük Kuralýna Uygun Olmasý
Ýþcan Mobilya Ltd.Þti., KVKK’ nýn 4. maddesi uyarýnca kiþisel verileri hukuka ve dürüstlük kuralýna uygun olarak iþler, veri sahiplerine karþý “þeffaflýk” ilkesini benimser ve kiþisel veri sahiplerine bilgilendirmede bulunur. Bilgilendirmede, açýklýk ve dürüstlük esas alýnýr, toplanan kiþisel verilerin kullaným amacý hakkýnda net bilgi verilir ve veriler bu çerçevede iþlenir. Kiþisel verinin, herhangi bir hukuki gerekçe olmaksýzýn, veri sahibi üzerinde olumsuz etkiye sebebiyet verecek þekilde kullanýmýndan kaçýnýlýr.
2.2.Kiþisel Verilerin Doðru ve Gerektiðinde Güncel Olmasýnýn Saðlanmasý
Ýþcan Mobilya Ltd.Þti ., iþlediði kiþisel verilerin doðru ve güncel olmasýný saðlar.
2.3.Kiþisel Verilerin Belirli, Açýk ve Meþru Amaçlarla Ýþlenmesi
Ýþcan Mobilya Ltd.Þti kiþisel verileri meþru ve hukuka uygun sebeplerle toplar ve iþler. Kiþisel verileri, yürütmekte olduklarý faaliyetlerle baðlantýlý olarak, makul çerçevede ve gerekli olduðu ölçüde iþler.
2.4.Ýþlendikleri Amaçla Baðlantýlý, Sýnýrlý ve Ölçülü Olma
Ýþcan Mobilya Ltd.Þti iþleme amacý ile ilgili olmayan veya ihtiyaç duyulmayan kiþisel verileri iþlemekten kaçýnýr. Bu çerçevede, veri iþleme faaliyetinin en aza indirilmesi esastýr.
2.5.Kiþisel Verilerin Saklanmasý ve Ýmhasý
Þirketimiz Türk Ceza Kanunu Madde 138 ve KVKK Madde 4 ve Madde 7’ye uygun olarak, iþledikleri kiþisel verileri, yalnýzca ilgili mevzuat ve kanunlarda öngörülen veya kiþisel veri iþleme amacýnýn gerektirdiði süre kadar muhafaza etmektedir. Bu kapsamda þirketimiz öncelikle iþlemeye konu kiþisel verilerin saklanmasý için ilgili mevzuatta belirli bir süre öngörülüp öngörülmediði tespit etmektedir. Yasal bir süre belirlenmiþse, bu süreye uygun davranmaktadýr. Yasal süre belirlenmemiþse, iþleme amacýnýn gerçekleþmesi için gerekli olan süre belirlenir ve kiþisel veriler bu süreyle sýnýrlý olarak saklanmaktadýr. Kiþisel veriler belirlenen saklama sürelerinin sonunda periyodik imha sürelerine veya veri sahibi baþvurusuna uygun olarak ve belirlenen imha yöntemleri (silme ve/veya yok etme ve/veya anonimleþtirme) ile imha edilmektedir.
3-YÜRÜRLÜK VE UYGULAMA
Bu Politika 25.12.2019 tarihinde yürürlüðe girmiþtir. Politika’nýn tamamýnýn veya belirli maddelerinin güncellenmesi durumunda güncellemeler yayýmlandýklarý tarihte yürürlüðe girer. Politika en güncel hali ile www.yilcanturizm.com.tr sitesinde yayýmlanýr.
4-VERÝ SAHÝPLERÝ TARAFINDAN HAKLARIN KULLANILMASI
Haklarýnýza iliþkin taleplerinizi www.yilcanturizm.com.tr ’dan ulaþabileceðiniz Veri Sahibi Baþvuru Formu’nu doldurarak, tarafýmýza iletmeniz durumunda, talebinizin niteliðine göre talebiniz en kýsa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandýracaktýr. Ancak, iþlemin ayrýca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kiþisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücret alýnacaktýr.
Sizin adýnýza üçüncü kiþilerin baþvuru talebinde bulunabilmesi için, bu üçüncü kiþiye noterlikçe düzenlenmiþ özel vekaletname vermiþ olmanýz gerekmektedir. Þirketimiz, baþvuruda bulunan kiþinin Veri Sahibi olup olmadýðýný tespit etmek adýna Ýlgili Kiþiden bilgi talep edebilecek, baþvuruda belirtilen hususlarý netleþtirmek adýna, Veri Sahibine baþvurusu ile ilgili sorular yöneltebilecektir.
5-VERÝ SORUMLUSUNA ÝLÝÞKÝN BÝLGÝLER:
Ýþcan Mobilya Türkiye’de yerleþik, tüzel kiþiliði olan bir sermaye þirketi olarak faaliyetlerini yürütmektedir. Veri sorumlusu olarak Yýlcan Turizm hakkýnda bilgiler aþaðýda belirtildiði þekildedir:
Unvaný :Ýþcan Mobilya Gýda Dekorasyon Turizm Pazarlama Ltd.Þti.
Haydarçavuþ Mahallesi Sunullah Caddesi 13/a BANDIRMA /BALIKESÝR
MERSÝS NO: 0481008599800013
iletisim@yilcanturizm.com.tr
Vergi Dairesi:Bandýrma
Vergi no:4810085998
Tel:0266 713 20 04/0507 313 8386
6-TANIMLAR:
Ýþbu metinde yer alan aþaðýdaki terimlerin anlamlarý, 6698 Sayýlý Kanun, bu Kanuna iliþkin çýkarýlan Yönetmelikler ve Tebliðlerde belirtilen tanýmlarý ifade etmekte olup aþaðýdaki þekildedir.
Açýk Rýza : Belirli bir konuya iliþkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açýklanan rýza. Anonim Hale Getirme : Kiþisel verinin, kiþisel veri niteliðini kaybedecek ve bu durumun geri alýnamayacaðý þekilde deðiþtirilmesidir. Ör: Maskeleme, toplulaþtýrma, veri bozma vb. tekniklerle kiþisel verinin bir gerçek kiþi ile iliþkilendirilemeyecek hale getirilmesi.
Kiþisel Veri Sahibi : Kiþisel verisi iþlenen gerçek kiþi. Örneðin; Müþteriler, tedarikçiler, ziyaretçiler, çalýþanlar ve çalýþan adaylarý.
Kiþisel Veri: Kimliði belirli veya belirlenebilir gerçek kiþiye iliþkin her türlü bilgi. Dolayýsýyla tüzel kiþilere iliþkin bilgilerin iþlenmesi Kanun kapsamýnda deðildir. Örneðin; ad-soyad, TCKN, e-posta, adres, doðum tarihi, kredi kartý numarasý, banka hesap numarasý vb.
Özel Nitelikli Kiþisel Veri : Irk, etnik köken, siyasi düþünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diðer inançlar, kýlýk kýyafet, dernek vakýf ya da sendika üyeliði, saðlýk, cinsel hayat, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler ile biyometrik ve genetik veriler özel nitelikli verilerdir.
Kiþisel Verilerin Ýþlenmesi : Kiþisel verilerin tamamen veya kýsmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayýt sisteminin parçasý olmak kaydýyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanmasý, muhafaza edilmesi, deðiþtirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açýklanmasý, aktarýlmasý, devralýnmasý, elde edilebilir hâle getirilmesi, sýnýflandýrýlmasý ya da kullanýlmasýnýn engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleþtirilen her türlü iþlem.
Kiþisel veri saklama ve imha: Veri sorumlularýnýn, kiþisel verilerin iþlendikleri amaç için gerekli olan azami süreyi belirleme iþlemi ile silme, yok etme ve anonim hale getirme iþlemi.
Veri Sorumlusu : Kiþisel verilerin iþlenme amaçlarýný ve vasýtalarýný belirleyen, verilerin sistematik bir þekilde tutulduðu yeri (veri kayýt sistemi) yöneten kiþi veri sorumlusudur. Örneðin, her bir tüzel kiþilik.
Veri Ýþleyen : Veri sorumlusunun verdiði yetkiye dayanarak onun adýna kiþisel veri iþleyen gerçek veya tüzel kiþidir.
Veri kayýt sistemi : Kiþisel verilerin belirli kriterlere göre yapýlandýrýlarak iþlendiði kayýt sistemi.
Ýrtibat kiþisi : Türkiye’de yerleþik olan tüzel kiþiler ile Türkiye’de yerleþik olmayan tüzel kiþi veri sorumlusu temsilcisinin Kanun ve bu Kanuna dayalý olarak çýkarýlacak ikincil düzenlemeler kapsamýndaki yükümlülükleriyle ilgili olarak, Kurum ile kurulacak iletiþim için veri sorumlusu tarafýndan Sicile kayýt esnasýnda bildirilen gerçek kiþi.
|
Yorum Ekle |
• Havale/EFT Ýle Ödeme 449,00 TL |
|
199,00 TL
299,00 TL